VOLVO XC60 auto idealne?


VOLVO - jakie jest Wasze pierwsze skojarzenie? Oczywiście: rodzinne, bezpieczne i NUDNE!! Prawda? 



Moja opinia była podobna do czasu w którym model XC60 z 2015 roku 2,4 D5 4x4 w dieslu wylądował na moim podjeździe.

Lubię SUV'y, bo lubię duże samochody, bo jestem wysoka i co do zasady nie przepadam jeździć z biustem na kierownicy. Przestrzeń, luz i wygodne, skórzane siedzenie ustawione na najwyższą wysokość - jest dobrze.

Automatyczna skrzynia biegów jest bardzo wygodna ma zwolenników i przeciwników ale wydaje mi się, że jest więcej zalet niż wad. Często jeżdżąc w cyklu miejsko-podmiejskim bardzo doceniam tę wygodę. Szczególnie polecam to rozwiązanie kierowcom amatorom, którzy mają ogromne problemy z ruszaniem z ręcznego, wyjeżdżając z poziomu -2 z Galerii Katowickiej. Tych ze zdolnością kredytową zachęcam do zmiany auta, tych mniej zamożnych, wyjazd z poziomu -3 - nie jest taki stromy i nie stresuje tak bardzo.

Kierownica, manetki, zegary i panele są bardzo przejrzyste i ładnie podświetlone, nie rozpraszają podczas jazdy w nocy. Nadmiar guzików również nie przeraża - ogarnięcie wszystkich zajmuje 2-3 dni. 



Z tyłu jest również bardzo wygodnie, zmieszczą się nawet trzy foteliki! Dwie duże osoby dorosłe, nie będą narzekać nawet jeżeli przednie fotele będą mocno przesunięte do tyłu. 

Do bagażnika nawrzucamy co trzeba, rowerek dziecięcy z wózkiem bez zbędnego składania też wejdą. Duży rower to już kwestia złożenia tylnych foteli. Standardowe 500l raczej wystarczy normalnym ludziom, Ci co parają się przemytem mogą być niezadowoleni.

Wizualnie ładne, nie rzuca się w oczy, gdyż podczas krótkiej podróży spotkamy z kilka takich samych modeli głównie w szarości i bieli. 

Odpalając silnik słyszymy miły pomruk 200 koni mechanicznym, no OK - nie jest to BMW ale jest bardzo poprawnie. Do 100km/h rozpędzimy się w 8 sekund, co starczy aby w dobrym stylu opuścić skrzyżowanie jako pierwszą i nie wstydzić się za pojazd. Prędkość maksymalna to ok 210 km/h, nie znajdziemy zbyt wielu okazji aby ją wykorzystać, czego osobiście nie polecam, również dlatego, że zużycie paliwa z poziomu 7-8l/100km drastycznie wzrośnie do 11 litrów.

Auto bardzo dobrze się prowadzi, jest stabilne, nie przechyla się na zakrętach. Jedynie co może denerwować to rozstaw osi, które słabo sobie radzą z koleinami na drodze do Częstochowy ale prawdę mówiąc, nie ma auta, które na tym odcinku dobrze by sobie radziło.

W praktyce za tym modelem przemawia fakt, że nie jest zbyt problemowe technicznie, tankujesz i jeździsz, książkowo wymieniając to co trzeba. Auto nigdy mnie nie zawiodło, a to niesłychanie ważne jednak jest. Wizyta w warsztacie też nie pochłania kilku średnich krajowych więc luz.

Podsumowując - jest to samochód: wygodny, praktyczny i warty swojej ceny.

W tym roku wyszedł mocno zliftowany model XC60, w którym oprócz wyglądu zewnętrznego zmieniono również środek. Ale o tym w innym poście.

Lubicie tabelki, proszę bardzo - zawsze zostawiam to mądrzejszym:
AUTO ŚWIAT
AUTOKULT

Komentarze

Copyright © Fancy Life Lover