REFEEL czyli super concept zero waste!

Ostatnio dość głośno jest w mediach o refillach, w których samodzielnie można uzupełnić swoją pustą butelkę po szamponie, mydle w płynie czy żelu pod prysznic. Automaty do ponownego uzupełniania produktów w płynie, bo o nich tu mowa coraz częściej można spotkać w sklepach firmowych oraz sieciach.

Idea, jaka im przyświeca to przede wszystkim to ZERO WASTE, czyli produkowanie jak najmniejszej ilości odpadów przez gospodarstwa domowe oraz MONEY SAFE bezpośrednia korzyść dla klienta poprzez nabycie danego produktu w niższej cenie.


Właśnie w takim duchu powstała marka, która sprzedaje ekologiczne kosmetyki myjące oraz środki czystości w zwrotnych, szklanych opakowaniach. Poznajcie REFEEL. refillable home & body concept oraz jej współzałożycielkę Magdalenę Rajchert-Zublewicz - psycholog, doktor nauk ekonomicznych oraz od ponad 10 lat aktywny przedsiębiorca, która udzieliła mi krótkiego wywiadu.


Skąd pomysł na Refeel Concept?

"Refeel Concept powstał w naszych głowach już dwa lata temu, z naszej osobistej potrzeby. Zauważyliśmy, że w naszych domach generujemy bardzo dużo plastikowych śmieci. Szczególnie widoczne było to podczas sprzątania łazienki, gdzie czasem okazywało się, że mamy pełny worek plastikowych opakowań po kosmetykach i środkach do czyszczenia. Sami staraliśmy już wtedy świadomie podchodzić do problemów ekologii - piliśmy wodę z kranu, na zakupy chodziliśmy ze swoją torbą, zwracaliśmy uwagę na zużycie wody w domu, itd... ale ten temat plastikowych śmieci bardzo nas "uwierał" i dlatego, pomimo że, każdy z nas ma swoją pracę, mamy swoje biznesy postanowiliśmy w wolnym czasie, po godzinach pracy zająć się stworzeniem konceptu z naturalnymi kosmetykami myjącymi i środkami czystości, które będą zapakowane w szklane, zwrotne opakowania.


Od pomysłu do wprowadzenia produktu na rynek minęły prawie dwa lata. Po drodze zaskoczyła nas pandemia, która w wielu kwestiach opóźniła ten proces. Ale od początku. Niedługo po tym jak pojawił się pomysł na Refeel Concept, wystartowaliśmy konkursie na najlepszy pomysł na startup organizowany przez DFRI. Udało nam się ten konkurs wygrać i przystąpić do długiego procesu negocjacji biznesowych z Inwestorem m.in. identyfikacji wizualnej. W międzyczasie pracowaliśmy samodzielnie nad składami naszych produktów, ich prototypy w swoim domowym laboratorium (Termomixie) stworzył Jakub Zublewicz. Potem był długi etap badań laboratoryjnych, opóźnienia w dostawach wynikające z pandemii i w końcu, prawie pół roku później niż zakładaliśmy, mogliśmy oddać pierwsze produkty w ręce naszych klientów".



Refeel Concept to trójka założycieli - Jakub Zublewicz, który posiada wykształcenie farmaceutyczne i odpowiada za kwestie związane ze składami produktów, doborem odpowiednich surowców oraz procesem technologicznym. Magdalena Rajchelt-Zublewicz za kwestie związane z promocją i marketingiem. Karolina Kosowicz-Kędzierska, która wraz z Magdą od lat działa w biznesie, współtworząc m.in. KASZAMANNA STUDIO, które zajmuje się wspieraniem wizerunku w gastronomii, a w Refeel Concept zajmuje się kwestiami logistycznymi.


To, że zespół założycieli posiada tak różne kompetencje, pozwoliło przeprowadzić większość działań niezbędnych do wprowadzenia produktów na rynek we własnym zakresie.


Do kogo skierowana jest oferta marki?


"Refeel Concept skierowany jest dla osób, które odczuwają tak zwane "zielone wyrzuty sumienia", tzn. mają świadomość zagrożenia katastrofą ekologiczną i potrzebę działania, ale nie mają jeszcze pomysłów jak działać. To nie są osoby, które są już bardzo aktywne w zakresie działań proekologicznych, bo dopiero zaczynają stawiać pierwsze kroki w oswajaniu ekologii. My wierzymy, że każdy mały krok (np. wybór zwrotnego szkła, zamiast plastiku) przybliża nas do wspólnego sukcesu. Dlatego, chcemy dać tym osobom narzędzia do walki z kryzysem klimatycznym. Czujemy podskórnie, że obraz ekologii kreowany przez media, może zniechęcać do podjęcia jakichkolwiek działań, dlatego stworzyliśmy model, który ma pokazać, że ekologia nie musi być wymagająca poświęceń i trudna do wdrożenia w każdym domu. Chcemy pokazać, że ekologia może być ładna, przyjemna i przy okazji". 



Jakie są plany na promocję firmy w duchu "zero waste"?


"Promocję marki zaczynamy organicznie. Chociaż wystartowaliśmy parę dni temu, dostajemy bardzo pozytywny feedback. Z pewnością będziemy chcieli postawić na influencer marketing i zaproponować współpracę autorytetom w zakresie ekologii. Mamy też pomysł na to jak pokazać, że ekologia może być estetyczna, w związku z czym nawiązaliśmy współpracę z Polą Augustynowicz - graficzką z Poznania i mamy pomysł na wspólną akcję (szczegóły niebawem). Bardzo chcemy odczarować ekologię i np. zmienić podejście do zwracania butelek. W naszym kraju kojarzy się ono raczej negatywnie, z ciężką torbą wypełnioną butelkami po napojach alkoholowych. My chcemy pokazać, że zwracanie butelek może być sexy i można to robić łatwiej, dlatego do każdego zamówienia dołączamy etykietę zwrotu, za pomocą której można odesłać nam puste butelki (i zgarnąć rabat na kolejne zamówienie) na zasadzie znanej dobrze z zakupów oferowanych np. przez Zalando. Generalnie na poziomie budowania strategii sprzedaży promujemy wszystkie działania, które są ekologiczne np. aby ograniczyć ślad węglowy związany z transportem, zachęcamy rabatami do większych zamówień, przy każdych zakupach dajemy możliwość zrezygnowania z plastikowych końcówek i wykorzystania ponownie tych, które zostały po poprzednim zamówieniu. Chcemy, aby nasza komunikacja z klientem nosiła znamiona edukacyjnej, jednak bez tonu moralizatorskiego. Zależy nam na fajnej relacji dwustronnej z klientami i rzetelnym feedbacku". 


Czy będzie ekspansja zagraniczna?


"Jest w planach! Na razie, jest na nią zdecydowanie za szybko, ale mamy poczucie, że Europa Zachodnia już dawno jest gotowa na nasze rozwiązanie, dlatego z pewnością za jakiś czas będziemy chcieli przetestować je również poza granicami naszego kraju".


Więcej o produktach tej marki dowiecie się ze strony refeelconcept.com


Komentarze

  1. Świetny artykuł, rzecz na czasie. Jeśli będzie to w rozsądnych pieniążkach to na pewno ja i moja rodzina skorzystamy. Brawo za pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Copyright © Fancy Life Lover